Huur betalen

Iedere maand betaal je huur aan ons. Het is belangrijk dat dit goed gaat. Jij moet daarvoor zorgen. Wij helpen je er graag mee.

Direct regelen

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe kan ik de huur betalen?

Algemeen

Huur betalen kan alleen digitaal. Wij mogen geen contant geld aannemen.Je kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen, namelijk:

  • Betalen via automatische incasso
    Je geeft Woonconcept toestemming om de huur automatisch van je rekening af te schrijven. Lekker makkelijk, dan hoef je er niet iedere keer zelf aan te denken. Wijzigingen in de huurprijs, zoals de jaarlijkse huurverhoging, worden dan ook automatisch aangepast.

    Wij incasseren de huur op de 1e werkdag van de maand. Je kunt de automatische incasso op ieder moment stopzetten.

    Je kan ook vooraf op de 25e de huur laten incasseren (Bijvoorbeeld: op 25 september incasseren wij de huur van oktober). Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid? Geef het aan ons door via het wijzigingsformulier.

  • Zelf betalen met iDeal
    Je kunt direct de huur aan ons betalen via iDeal. Geef aan ons door dat je op deze manier wil betalen via het wijzigingsformulier. Dan ontvang je maandelijks, een week voor de nieuwe maand, automatisch een e-mail met betaallink.

  • Zelf overmaken met maandelijkse opdracht
    Het is mogelijk om je bank opdracht te geven tot een maandelijkse betaalopdracht of periodieke overschrijving. Wij moeten het huurbedrag wel op de 1e dag van de maand hebben ontvangen. Het is belangrijk om altijd je huuradres te vermelden bij de overschrijving. Ons IBAN-rekeningnummer is: NL90 BNGH 0285 1427 47.

  • Contant betalen
    Huur betalen kan enkel nog digitaal. Wij mogen geen contant geld aannemen.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk op de 1e dag van de maand door Woonconcept zijn ontvangen.

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Kan je de huur niet betalen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Hoe wijzig ik mijn betaalwijze?

Algemeen

Je kan je betaalwijze wijzigen via het wijzigingsformulier.

Waar zie ik al mijn betalingen?

Algemeen

Al je betalingen zie je terug op Mijn Woonconcept.

Mag ik mijn huur na de 1e dag van de maand overmaken?

Algemeen

Nee, de huur moet altijd op de 1e dag van de maand betaald zijn.

Ik heb een betaalachterstand. Is er een regeling mogelijk?

Algemeen

Heb je een betaalachterstand? Dan willen we graag weten wat de reden is. Afhankelijk van deze reden en je omstandigheden treffen wij een regeling met je. Neem contact met ons op. We bespreken graag samen de mogelijkheden.

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?

Algemeen

Je kan je bankrekeningnummer wijzigen via het wijzigingsformulier.

Ik heb te veel huur betaald. Hoe krijg ik dit terug?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Wij bespreken graag met je of dit mogelijk. Neem hierover contact met ons op via het contactformulier. Als wij niet op de hoogte zijn, dan storten wij het bedrag terug.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Nee, dit is niet mogelijk. Huur betalen kan enkel nog digitaal. Wij hebben geen pin apparaten meer en wij mogen ook geen contant geld aannemen. Huur betalen kan via automatische incasso, zelf overmaken of via iDeal.

Mijn huurbetaling via automatische incasso is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Er zijn verschillende redenen waardoor de huur niet kan worden afgeschreven. Weet je zelf niet wat de reden is? Bel dan met je bank. Wij kunnen geen nieuwe poging doen om het van je rekening af te schrijven. 

Je kan de huur:

  • Betalen via Mijn Woonconcept met iDEAL.
  • Zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL90 BNGH 0285 1427 47. Vermeld je huuradres bij de overschrijving.

Waarom is er geld op mijn rekening gestort?

Algemeen

Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij zoeken het graag voor je uit.

Wat zijn acceptatiekosten?

Algemeen

Heb je een nieuwe woning geaccepteerd? Dan betaal je eenmalig acceptatiekosten. 

Ik heb geen bewindvoerder meer. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Algemeen

Nee, dat hoeft niet. De bewindvoerder geeft dit aan ons door. Controleer wel even of je contact- en betaalgegevens bij ons nog kloppen.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

Vraag gratis een huurspecificatie aan via het aanvraagformulier.

De rekening klopt volgens mij niet. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem hierover contact met ons op via het contactformulier. Wij zoeken het graag voor je uit. 

Let op:
Is het de eerste verhuurrekening? Dan kan de huurperiode anders zijn. De huurperiode kan korter of langer dan een maand zijn. De kosten op de rekening worden berekend volgens de huurperiode. Deze kan dus hoger of lager zijn dan normale maandelijkse huur.